Įvadas:
Politinis verslumas yra procesas, kurio metu politiniai lyderiai kuria politiką, kuri remia įmonių sėkmę. Tai apima santykių su kitų rūšių verslininkais užmezgimą, kad jie galėtų dirbti kartu siekdami bendrų tikslų. Tikslas – sukurti politiką, kuri padėtų kitiems lengviau pradėti verslą, o esamiems – augti.
Politinis verslumas yra neatsiejama politinio proceso dalis. Tai apima novatoriškas idėjas ir strategijas, taip pat jų įgyvendinimą. Politinio verslumo teorija mano, kad politiniai veikėjai yra suvaržyti riboto išteklių ir galimybių, turimų bet kurioje politinėje sistemoje, rinkinio. Tai reiškia, kad jiems tenka užduotis maksimaliai padidinti savo agentūrą, tuo pačiu sumažinant priešininkų ir jų sistemų pasipriešinimą.
Politiniai verslininkai bendradarbiauja su vietos ir nacionalinėmis vyriausybėmis, kad sukurtų politiką, kuri remtų įmonių sėkmę.
Politiniai verslininkai bendradarbiauja su vietos ir nacionalinėmis vyriausybėmis, kad sukurtų politiką, kuri remtų įmonių sėkmę. Jie nori matyti geresnę ekonomiką, kurioje kiekvienas turėtų prieigą prie gerų darbo vietų ir augimo galimybių.
Politiniai verslininkai rūpinasi ne tik savo bendruomenės gerove; jie taip pat nori užtikrinti, kad jau dirbantys turėtų galimybę įgyti naujų įgūdžių arba susirasti darbą, jei paliks dabartinį darbą.
Verslūs politikai yra tie, kurie sutelkia dėmesį į verslininkams naudingos politikos kūrimą, nesvarbu, ar tai būtų smulkaus ar didelio verslo savininkai. Jie nori matyti geresnę ekonomiką, kurioje kiekvienas turėtų prieigą prie gerų darbo vietų ir augimo galimybių. Politiniai verslininkai rūpinasi ne tik savo bendruomenės gerove; jie taip pat nori užtikrinti, kad jau dirbantys turėtų galimybę įgyti naujų įgūdžių arba susirasti darbą, jei paliks dabartinį darbą.
Grupė politinių verslininkų regione gali turėti platų poveikį jų bendruomenės ekonominei ir socialinei gerovei.
Grupė politinių verslininkų regione gali turėti platų poveikį jų bendruomenės ekonominei ir socialinei gerovei. Jie gali kurti politiką, kuri padėtų kitiems verslininkams, pavyzdžiui, teikti mokymo programas smulkaus verslo savininkams ir kurti svetaines, kuriose jie reklamuotų savo prekes ar paslaugas. Politinis verslininkas taip pat gali bendradarbiauti su kitomis vietos valdžios institucijomis, kad priimtų naujus įstatymus, kurie būtų naudingi jų vietovėje veikiančioms įmonėms, pavyzdžiui, mokesčių lengvatos arba paskatos įdarbinti daugiau žmonių iš nepalankioje padėtyje esančių grupių.
Tokiu būdu politinis verslininkas gali padaryti tiesioginį poveikį savo bendruomenei, siekdamas jos tikslų ir padėti kitiems asmenims pasiekti savo!
Politiniai verslininkai yra žmonės, kurie sugeba pasinaudoti galimybėmis ir situacijomis, kad įgyvendintų pokyčius, naudingus jų bendruomenei. Jie gali būti vertinami kaip lyderiai, kurie sugeba įkvėpti kitus siekti bendro tikslo, suteikdami jiems vilties ateičiai. Dažnai politinis verslininkas turi idėją, ką reikia padaryti, ir įgyvendins planą, nepaisant to, ar sulauks paramos iš aplinkinių, ar ne.
Politinis verslumas skiriasi nuo verslo verslumo, nes jis yra susijęs su visuomenės gerinimu, o ne tik pelnu.
Politinis verslumas skiriasi nuo verslo verslumo, nes jis yra susijęs su visuomenės gerinimu, o ne tik pelnu.
Verslo verslininkai paprastai siekia sukurti produktą ar paslaugą, kurią būtų galima parduoti vartotojams ir užsidirbti pinigų savo įmonei. Priešingai, politiniai verslininkai dažnai sutelkia dėmesį į politikos ar įstatymų kūrimą, kurie būtų naudingi visiems jų šalies piliečiams. Jie taip pat gali dirbti kitose srityse, tokiose kaip aplinkosauga ir švietimo reforma (žr. toliau).
Terminą „politinis verslumas“ sugalvojo politikos mokslų profesorius Johnas Hasnas savo straipsnyje „Privati, paskatomis paremta politinio verslumo teorija“. Straipsnyje teigiama, kad nors dažnai manoma, kad politikus motyvuoja valdžia ar pinigai, iš tikrųjų juos lygiai taip pat skatina noras daryti gera – arba tai, ką Hasnas vadina „altruistiniu politiniu verslumu“.
Kai regione daug politinių verslininkų, kuriama politika, kuri prisideda prie socialinių ir verslo verslininkų galimybių kūrimo.
Politinis verslumas yra procesas, kuris sukuria pokyčius vyriausybės politikoje. Kai yra aukštas politinio verslumo lygis, kuriama politika, kuri prisideda prie daugiau galimybių socialiniams ir verslo verslininkams kūrimo.
Kai yra didelis politinių verslininkų tankumas, kuriama politika, kuri prisideda prie socialinių ir verslo verslininkų galimybių kūrimo.
Politinio verslumo sistema sukurta kaip intervencinis modelis. Jame pagrindinis dėmesys skiriamas pagalbai žmonėms kurti pokyčius, sutelkiant dėmesį į politiką, kuri daro įtaką verslininkams ir jų galimybėms kurti darbo vietas.
Tokios šalys kaip Izraelis, Suomija ir Čilė sukūrė programas, skatinančias politinį verslumą.
Izraelyje, šalyje, kuri ėmėsi ypač aktyvaus politinio verslumo skatinimo, buvo sukurtos kelios programos, padedančios verslininkams pradėti savo verslą. Vienas iš pavyzdžių – programa „Startup Nation“, kuri teikia dotacijas ir kitą finansinę pagalbą jauniems verslininkams, turintiems idėjų startuoliams. Kita iniciatyva, pavadinta „Yozma“ („taip“ ir „stebuklingumas“) dirba su universitetų studentais, besidominčiais naujų technologijų kūrimu per tinklinę mokymosi aplinką ir seminarus apie inovacijų procesus.
Tokio tipo programos gali būti naudingos kai kurioms šalims, tačiau jos neapima visų politinio verslumo aspektų – svarbu ne tik remti tokias iniciatyvas, bet ir kurti tokias, kurios patenkintų konkrečius poreikius tam tikrose situacijose.
. Pavyzdžiui, Pakistane svarbu remti moteris politines verslininkes, kurios dirba su lyčių lygybe susijusiais klausimais.
Politinis verslumas sukuria palankias sąlygas kitokio pobūdžio verslininkams
Politinis verslumas yra pagrindinis kitų verslininkų sėkmės veiksnys. Tai sudaro palankias sąlygas naujovėms, ekonomikos augimui ir socialiniams pokyčiams. Politiniai verslininkai gali panaudoti savo politinę galią kurdami politiką, kuri remtų kitus verslininkus, priimdami naujus įstatymus ar reglamentus, kurie skatina konkurenciją ir sukuria galimybes naujoms įmonėms augti.
Politinis verslumas taip pat gali būti naudojamas kaip ekonominio vystymosi instrumentas, sukuriant paskatas užsienio investuotojams investuoti pinigus į besivystančias šalis, o ne investuoti savo šalyje (tai neturėtų paskatų). Tai buvo įrodyta per programas, pvz., įgyvendintas pagal prezidento Clinton iniciatyvą „Global 2000“, kurios tikslas buvo pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, siūlant mokesčių lengvatas ir kitas lengvatas, sukurtas specialiai šiam tikslui; šios programos buvo sėkmingos, nes kai kurios iš šių klausimų buvo sprendžiamos tiesiogiai, o ne slepiasi už miglotų pažadų, tokių kaip „laisvosios prekybos susitarimai“, kurie dažnai yra per daug neaiškūs, net tiksliai nurodant, koks turėtų būti laisvosios prekybos susitarimas tarp dviejų šalių, kurios jau yra pasirašiusios. esami jau puikiai dirba kartu!
Išvada:
Mūsų tyrimo rezultatai rodo, kad, priešingai nei neoliberalus požiūris, politinis verslumas vaidina gyvybiškai svarbų vaidmenį sėkmingai vykdant kūrybinį verslą. Wiedmann ir Hug (2010) rado panašius rezultatus. Verslo sėkmę lemia ne tik vidiniai verslininko ištekliai, bet ir santykiai su politiniais veikėjais bei suinteresuotosiomis šalimis visame viešajame sektoriuje.
Tokios situacijos, kai suinteresuotosios šalys savo noru „netraukia“ sprendimo, dažnai vadinamos kolektyvinio veikimo problemomis [30]. Tokiais atvejais politinis verslumas yra svarbi ir veiksminga priemonė pokyčiams kurti. Nors verslininkas gali padėti suformuluoti strategijas, svarbiausia yra rasti sprendimus, kurie suderintų visus susijusius veikėjus, kad jie galėtų įveikti kolektyvinio veikimo problemą, kaip parodė profesorius Fischhoffas savo TED kalboje.